10 Mayıs 2012 Perşembe

Melek Annem....

Annesizliği bilirmisiniz?Ben bilirim...

Benim annem çok erken yaşta bu dünyadan göçtü gitti...Elim bir kaza onu aldı.
Üniversitedeydim o zamanlar,özgür kızdım ya sözüm ona bencil ve şımarık bir şekilde beni sürekli eve çağıran anneme şenlikler bitsin,finaller bitsin öyle gelirim diye bahaneler uydurdum durdum bir sabah haberi geldi;tam iki aydır görmemiştim onu.
Annem çok neşeli,kültürlü,modern bir kadındı,gençliğini gelişen Türkiye'de yaşamış bir çok dönem kızının aksine meslek sahibi olmuş, her zaman çok güzel olarak tanınmıştı öyleki onun gençliğini bilenler bizlere şöyle bir bakıp sizi toplasalar bir anneniz etmezsiniz derlerdi.
Bunun yanında sinirli bir yanıda vardı annemin bize kızdığı zaman söylenirdi ama ne söylenmek, hatta bazen öyle hale gelirdik ki "Anne vur,döv,öldür ama ne olur konuşma artık..."diye içimizden yalvarırdık.Bu özelliğini bana miras bırakmış bu arada onuda belirteyim.
Atatürk'ü severdi annem;Atatürk'ün hizmetinde bizzat çalışmış bir babanın kızıydı bana ve kardeşlerimede aşıladı bu sevgiyi,kitap okumanın ne güzel bir şey olduğunu annemden öğrendim ben,bir sinema filminin keyfini çıkarmayıda, dedim ya farklıydı dönem kızlarından, dikiş nakış öğretmedi bize kendi bilmezdi ki zaten;geleneklerine de bağlıydı annem aynı zamanda;kurulmuş sofranın ortada bırakılmaması gerektiğini,büyüklerin yanında nasıl davranılacağını,eşlerimize ve onların ailelerine nasıl saygı göstermemiz gerektiğini,reçel yapmayı,yoğurt mayalamayı,ramazanda güllaç,aşure ayında aşure yapmayı da annem öğretti bize...(Ben beceremiyorum o ayrı...)
Benim annem farklıydı benim için,beni bu dünyada koşulsuz seven her üzüldüğümde başımı kucağına yasladığım,her hasta olduğumda başımda bekleyen onun gözünde bir damla yaş gördüğümde benimde ağlamaya başladığım tek kişiydi annem.Benim annemdi o...
Bu pazar 14.pazar annem;bir anneler gününü daha sensiz geçireceğim ama seni hatırlamaktan ve özlemekten asla vazgeçmeyeceğim.
Anneler Günün kutlu olsun meleğim...


Bence...
Annenize sarılmak ve onunla vakit geçirmek için pazarı beklemeyin hemen yapın...







4 yorum:

  1. :(
    Başın sağolsun..
    Yaşanan hayat icabı bizlerde yani bende bir gün kaybedeceğim.. (tabi farklı şeyler olupda ben ondan önce ölmezsem)
    Dilim bile varmıyor..
    Rabbim anneme uzun ömürler versin..
    Tüm annelere versin uzun ömürler..
    :( Umarım yarım kalmış anne hasretini kendi güzel evlatlarınızda doya doya giderirsiniz..
    (nekadar giderilebilirse :( )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,böyle kötü şeyler getirmeyin aklınıza umarım upuzun,sağlıklı,huzurlu bir hayat yaşarsınız ailenizle...

      Sil
  2. başın sagolsun,belkide cok kıymetlerını bilemiyoruz:S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,öğrendiğim tek şey sevdiklerimize sıkı sıkı sarılmamız gerektiği...

      Sil

Ey Aşk...İlk Aşk...En Aşk...

Hayatın on altısında, kalbin baharında, Ege'nin serin sularında; Yeşil gözlerle baktı bana aşk. Ey aşk,ilk aşk,en aşk... Yıllar geç...